Een uit de hand gelopen marketing actie of strategische zet om aandacht te trekken? Dat is wat vele zich afvragen die de onmisbare reclame spandoek gezien hebben op de rotonde aan de Rijksweg/Afrit A73. De draak is niet op vakantie, maar moet zijn aandachtige look afstaan aan de gemeentelijke Denk Mee actie.
De burgemeester Petra Dassen heeft laten weten dat de gemeente op een andere manier dan gebruikelijk aandacht wil vragen om mee te denken over de toekomst van de gemeente. Om zoveel mogelijk mensen te bereiken om kans te geven om mee te denken aan de toekomst. Er is gekozen voor de rotonde omdat het een punt is waar dagelijks veel mensen voorbij komen. Volgens haar gaat het niet of het mooi of lelijk is, maar dat mensen geprikkeld worden om mee te denken.
De gemeentes krijgen komende jaren véél minder geld van het Rijk dan in het verleden en zijn daardoor gedwongen om taken af te stoten. De gemeente Beesel heeft nog geen concreet bezuinigingsplan. Het gemeentebestuur wil eerst met inwoners, verenigingen, dorpsraden en ondernemers in een kerntakendiscussie praten over welke taken de gemeente zeker moet uitvoeren en welke taken eigenlijk niet per se (meer) nodig zijn. Heeft de gemeente over een aantal jaar nog bijvoorbeeld geld voor kunst? Daarom organiseert de gemeente deze maand twee dagen om met burgers te discussiëren over waarop wel en niet bezuinigd moet worden.
De spandoeken blijven maximaal 14 dagen staan. De burgemeester liet ook weten dat het gaat om een eenmalige actie om daar doeken te plaatsen.